Amber van de Velde

Een nieuw e-commerce systeem voor de DVC

In september 2018 maakte Magento bekend per 1 juni 2020 definitief te gaan stoppen met de support van Magento 1.9 en ouder. De Dokkumer Vlaggen Centrale maakte voor haar Nederlandse site gebruik van Magento 1 en zocht dus naar een toekomstbestendige oplossing voor hun online shop. Dit zou dan meteen een uitgelezen kans zijn om ook de branding een update te geven.

De platform is een “Headless” oplossing: Het biedt ultieme flexibiliteit zowel aan de voorkant als aan de achterkant. De content kan voor meerdere shops op één plek ingevoerd en beheerd worden en op maat worden ingevuld. We hebben heel wat gepuzzeld met het team en DVC om de productinvoer precies te laten aansluiten bij hun wensen.

Het marketingteam kan het platform inzetten voor diverse marketingdoeleinden en meer doen aan storytelling. We hebben een nieuwe invulling gegeven aan de strategie: content gedreven (inspiratie) in plaats van product gedreven. Er zijn meerdere landingspagina’s waar zowel de zakelijke als de particuliere klant geïnspireerd kan raken door het assortiment van DVC.

Aan de andere kant is het voor bezoekers een stuk makkelijker om een complex product te bestellen dankzij de configurator. De bezoeker wordt door de keuzes geleid zonder afleiding en met de juiste informatie, en kan daardoor sneller een bestelling plaatsen.

Een kijkje nemen op de website? Ga naar www.dvc.nl

Disciplines
  • Rebranding
  • UX/UI design
  • Prototyping
  • User testing
  • Content concept
  • Project management